Äntligen

Äntligen har Mirabelle somnat, så jag kunde göra någorlunda klart bloggen. De senaste dagarna har hon varit svårt att sova ner, hon somna bara i min famn och när jag lägger ned henne så vaknar hon. Alltså bara på kvällen. När hon ska sova på natten så somnar hon bara jag lägger ned henne i sängen.
Hon sover förästen i sin egna säng nu. Vi hade henne hos oss tills hennes månadsdag. Jag tyckte inte att det kändes tryggt att lägga henne i sin säng då jag inte kunde se henne. Nojjig för dessa kräkningar hon gör. Så vi tog bort ena sidan på spjälsängen och ställde vår säng mot hennes så hon sover ändå i sin egen säng men ändå nära mig. Så nu kan vi båda sova tryggt om natten :)

Alltså vi har ju haft det lite jobbigt med amningen, hon kan inte ta tag i bröstvårtan så vi har använt amningsnapp. Men då jag ammar henne kanske hon äter 5-10 min sen blir hon sömnig och snuttar bara. Hon somnar oftast efter en liten stund men vaknar sen kanske en halvtimme efter och är jättehungrig. För att hon ska få i sig så mycket bröstmjölk som möjligt så har jag pumpat ut. Hade en superbra pump men den funka inte längre så vi köpte en ny. Den är inte lika bra, suger inte ur lika mycket. Nu verkar det som om min mjölk börjar sina, det är supersvårt att ens få ut 30 ml när ja pumpar. Jag känner mig verkligen jätteledsen för det för jag vill ju som sagt att hon ska få i sig mer bröstmjölk än ersättning. Jag ammar/mysammar ca 3 gånger om dagen, ger ersättning efteråt, så jag håller det ju ändå aktivt.
Jag får helt enkelt fortsätta amma och pumpa och förhoppningsvis startar det igen, om det blir mindre å mindre får jag väl ge upp amningen :´(((

Kanske man ska göra någon nytta nu när hon sover?
My
2010-08-30 @ 08:23:55
URL: http://myemeliemichelle.blogg.se/

Min dotter mysammade också bara .. mesta dels en massa snuttande hela dagarna. Men hon åt de hon behövde :) Ju mer du ammar å ju mer du pummpar ju mer mjölk kommer du att få. :) men va noga med att äta mkt själv också då ökar mjölken!!



Hoppas allt är bra med er. Super fin blogg du fixat!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0