Den nakna sanningen

Nu har jag och Mirabelle precis kommit hem från en 2 timmars rask promenad! Det var riktigt skönt ute och Mirabelle sov i vagnen hela tiden. Jag var så nyfiken på hur många kalorier man bränner på den tiden och den farten och hittade en sida, på min vikt och den tiden i rask fart brände jag över 700 kalorier, inte illa :D
Nu har man lite till godo där känns det som. Vilken tur då jag och Mirris är bjuden på fika nere på orrleken sedan klockan tre, så då kan man äta en bulle med gott samvete.
Och jag ska faktiskt ta en timmes promenad ikväll också är det tänkt så det känns bra :)
Liiitet yttepytte steg närmare ett smalare jag, hoppas jag.
Jag satt och räknade på BMI igår och blev inte alls glad över hur högt jag hade. Jag räknas inte som överviktig utan fetma, den pekade på jätte rött. :S
Jag måste sluta äta så mycket sötsaker som jag gör. Det är faktiskt något sött varje dag, inte bra. Inte med tanke på att man aldrig nästan promenerar som man ska.
Så får skärpa mig lite nu, promenad varje dag och mindre sötsaker.

 

Jag väger lika mycket nu som jag gjorde i vecka 25


.

Marina
2011-08-31 @ 18:09:52
URL: http://marinahamberg.blogspot.com

Det finns en app som heter MyFitnessPal. Om du har en Android finns den nog att få tag på till din telefon. Den är gratis. Finns också tillgänglig som en sida på internet, googla bara. Den är jättebra! Du får fylla i din längd, vikt, målvikt, hur aktiv du är varje dag etc också räknar den ut hur mycket kalorier du bör äta varje dag för att gå ner i vikt. Då har du som en matdagbok som du för, och när du tränat så lägger du till det och så får du äta mer. Jag har använt den en vecka imorgon och tänkte väga mig imorgon så då får du veta om den funkar. Men det känns bra! Sen, brukar jag försöka att inte äta efter 19 på kvällen, för om du inte rör dej efter det sen går och sover, så stannar allt i kroppen och inget görs av med. Såklart funkar inte det varje dag, men det kan ju vara en tanke iallafall.

Linnea
2011-09-01 @ 16:07:32
URL: http://www.sugarcupcakel.blogspot.com

Tycker det är häftigt och modigt att du försöker! själv tränade jag ca 3 ggr i veckan innan sommaren, sedan blev jag trött och dåsigt när jag inte tränande nåt under sommaren, men nu har jag kommit igång och skrivit ett kontrakt på 2 år hos njoy Karlstad, riktigt bra gym, rekomenderar! nu måste jag träna i 2 år eftersom jag betalar och kan inte hoppa av :)



Jag tycker också om godis och så och det är lättare när man tränar att inte tänka på godis och jag håller mig smal genom att träna och få upp flåset och det känns jättebra efteråt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0