Julledigt?

Hej! Snart är det jul! Herregud vad tiden går :O Jag känner dock ingen ro i kroppen. Jag känner mig stressad. Och jag ska jobba nu 2 dagar så det sista som ska göras här hemma måste göras imorgon kväll. Ikväll kommer Sams bror Theo och hans tjej Sandra och fikar. Theo får hjälpa Sam att hämta det gamla bordet och stolarna inför julafton.
Vi alla är förkylda, Mirabelle har en elak hosta. När jag lämnade henne på dagis imorse så nämnde ena fröken att hon tyckte att det lät som att Mirabelle har krupp. Det tyckte inte jag men för säkerhets skull ringde jag till bvc och förklarade hur Mirabelle låter och hon tyckte heller inte att det lät som krupp. Så hon tyckte inte att jag behövde oroa mig. Men skulle det hålla på i en vecka till så tyckte hon att jag skulle kontakta vc.
En fröken på dagiset kan få mig att känna mig som en dålig mamma. Mirabelle har ju haft sina förkyldningar nu. Hennes sätt att säga hur Mirabelle låter ungefär som "hur kan du låta ditt barn gå på dagis trots detta?" Ja alltså hon säger inte så utan det är den känslan jag får av henne :P
Men när jag tycker att Mirabelle är pigg och glad i övrigt och inte har något allvarligare än bara lite snor och hosta så tycker jag att hon kan vara på dagis ändå.
Men jag säger jämnt att verkar det inte som att hon är så pigg så hör av er så får ja komma och hämta henne.
Jaja nog om detta.
Snart julledigt iaf! Skönt!
Förmodligen blir det här det sista långa blogginlägget tills jag kommer hem från sundsvall.
Ev så mms bloggar jag då och då från mobilen iaf :) Så håll utkik här ändå.
Annars så får ni ha en superhärlig jul med mycket god mat!

Framtiden är vår - Ann-Sofie mamma till Isak
2011-12-23 @ 11:41:18
URL: http://www.sojkasframtid.se

Härlig bild! :)

God jul på er! :)

sara och milio
2011-12-23 @ 17:04:17

åh vilken fin pepparkakstjej! god jul på er, hoppas vi ses snart! :D

anna
2011-12-28 @ 13:03:43
URL: http://mybelovedones.weebly.com

tycker du ska prata med den där fröken eller nån av de andra som du känner dig mer bekväm med och förklara att du tycker den där fröken uttalar sig klumpigt. du ska ju inte behöva känna så! du känner ju ditt barn bäst, och som du säger: varför ska de vara hemma om de är pigga och mår bra i övrigt? vi stannar ju inte hemma från jobbet bara för att vi är lite snoriga ibland o har lite hosta. o det är ju roligare att få leka med kompisar än att bara gå hemma hela dagarna, det gör man ju så ofta ändå. ;) stå på dig!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0