Magsjuka

Uuh vad less jag var tidigare. Mirabelle mår ju inte så bra så jag ville ringa sjukvårdsrådgivningen och höra. Jag satt först i kö i en halvtimme, fick sen prata med en dryg kvinna som till slut sa att vi skulle få en tid på gripen och sedan bröts samtalet *suck* så jag ringde igen för jag kunde inte kontakta gripen. 35 minuter fick jag sitta igen i kö, sen fick ja prata med en annan sköterska och berätta om allt igen. Jag berättade då också att ja pratat med en annan som tyckte vi skulle åka till gripen. Det tyckte då denna sköterska va väldigt konstigt så hon sa att vi skulle åka till akuten. Och så bröts samtalet igen. Åå vad arg jag blev då! Nu visste jag inte vart vi skulle någonstans. Så vi åkte till akuten, satt där i lite mer än 2 timmar. Sen kom en sköterska ut och sa att vi hade en tid på gripen så de väntade på oss där. Vi fick välja om vi ville stanna kvar å vänta på akuten, det var 6 st innan oss, eller åka till gripen på en gång så vi åkte såklart till gripen och där gick det snabbt å de var såå trevliga där jämnfört med inne på akuten.
Hon lyssnade och kände på Mirabelle och sa att hon inte var uttorkad och att hon ser ut som en frisk sjuk bebis med magsjuka bara.
Så hon sa att jag skulle ge Mirabelle vätska och mat ofta.
Sen berättade jag att vi ska åka till Sundsvall på tisdag och om hon tyckte att det gick bra eller inte. Och hon sa att eftersom Mirabelle inte har någon feber så tyckte hon inte att det var någon fara.
Men jag fick ett läkarintyg ifallatt hon skulle bli sämre, vi måste nämnligen lämna in ett läkarintyg om vi vill ha pengar tillbaka från sj.

Så nu hoppas vi att Mirabelle blir frisk så att vi kan åka hem till momma :D

Nu ska vi nog ta oss en promenad. Frisk luft är bra sa läkaren.

erica
2011-02-20 @ 18:27:26

usch stackars mirabelle. hoppas att hon snart blir bättre.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0