Bröllopsfunderingar

Det är ju liksom vad allt handlar om nu typ, bröllop. På kvällarna sitter jag ofta och funderar på bröllopet, hur dagen kommer att se ut. Det börjar ta form nu!
Inte jättemycket kvar.

Vi ska träffa prästen den 8 juni. Vi har bestämt vilka psalmer vi ska ha i kyrkan och solomusik. Vilka som ska delta i själva bröllopet.

Mirabelle har ju fått sin klänning, tillbehör till den har beställts. Nu behöver vi bara hitta skor till henne.
Sams kläder ska vi köpa då jag kommer hem ifrån sundsvall.

Sen måste jag åka till min klänning, prova den (hoppas att jag kan ha den) med skorna på.
På samma gång försöka hitta underkläder. Fast jag har funderat på att ha en gördel under, jag vet inte så speciellt sexigt men det struntar jag i :P Den håller ju in magen iaf. Jag har dumpat idén med korsett då jag hört att de tar ganska stor plats och förmodligen kommer att synas utanpå klänningen. Så jag får tänka om.
Ska köpa en gördel och testa iaf, kostar typ 200kr på lindex så det är ju inte rena rånet.

Å ja skorna har jag ju fått hem som sagt. Alla saker som skulle beställas genom Marina har kommit, dock är vissa saker för stora för henne att ta med sig som förmodligen kommer på posten istället.
 
Sen blir det att provbaka tårtan, så ska beställa hem sugarpaste till den nästa månad och testa.

Jag måste också till floristen igen och beställa en till corsage. Och några rosor som vi ska ha till bordet.

Måste också finna choklad till chokladfontänen vi ska ha. Fundera vad gästerna ska få doppa i den chokladen.

Vi måste också lämna in våra ringar, Sams förlovningsring är för stor så den behöver minskas. Min vigselring som jag beställt från usa är förmodlígen för stor så den måste också lämnas in för minskning.

Jag ska också göra servettringar och bordsplaceringskort. Festprogram och vigselprogram ska jag också göra men det kan jag inte göra ännu. Måste veta alla detaljer först :P

Ja och i kväll har jag också skrivet lite vad vår toastmaster ska göra. Hoppas jag inte har glömt något.

På måndag är det också sista anmälningsdagen, vi har hört från de flesta men det är några vi inte hört från ännu.
Vi får väl höra av oss till dom isf.

Hmm ja vad har vi kvar... det är decorationerna till borden som är kvar. Det är lite svårt att veta hur mycket man ska köpa av allt men man får väl gissa.

Ja vi får väl seom det är något jag har glömt. Det är fasen inte lätt att planera bröllop :P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0