Lägenheten



Idag ringde målaren och ville träffas för att skriva på beställningen på tapeterna. Så vi var och hämtade nyckel till lägenheten idag, bara till låns än så länge. Vi måste lämna tillbaka den på måndag. Eller rättare sagt Sam måste lämna tillbaka den för jag är ju på väg till sundsvall då.
Iaf så var vi ju nyfiken för de har ju tydligen satt in alla golv nu och de håller på att slipa och lacka vardagsrumsgolvet så vi gick upp till lägenheten för att kika. Dock när vi gick in stod det en gigantisk aparat som lät som ett stort flygplan, det satt en karl i vardagsrummet och kollade ut genom fönstret och märkte inte alls att vi kom in. Det kändes lite halvt konstigt så att bara kliva in och sen inte få någon kontakt med han så vi gick ganska så snabbt därifrån, ville ju inte skrämma ihjäl karln haha.
Så beroende på om Sam har orken imorgon så åker vi nog dit igen för de jobbar väl ändå inte en lördag, eller?

När jag pratade med bovärden så sa han att lägenheten kanske är klar redan till den 1a juni, fast inte hela köket dock. Men han lovade inget. De nya luckorna kommer att sättas in näst sista veckan i juni tror ja, men det tog bara några timmar sa han. Men vi flyttar inte in föränn allt är klart, vi flyttar såklart dit de saker vi inte använder varje dag så vi för det mesta bara har möblerna kvar.
Nu håller vi tummarna på att de sätter rätt tapeter på rätt ställe ;) Det är ju Sam som ska förklara vart allt ska vara på måndag för målaren så hoppas han säger rätt ;P Jag skulle förklara allt för honom på söndag hehe.
En aning jobbigt tycker jag att det är att inte ha kontroll på det nu. Fasen jag har verkligen blivet en kontrollfreak.

Michaela
2011-05-20 @ 23:39:33
URL: http://insidemymind.se

Vi tjejer har väldigt lätt för att bli just kontrollfreak hihi. Roligt att du snart är hemma =) Vi får ta lite promenader och ses! Kramkram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0