Skitjobbigt

Det känns så fel. Idag var det skitjobbigt att lämna Mirabelle på dagis. Hon började gråta och jag började gråta.
Det kanske låter lite töntigt, varför gråta liksom? Men jag kommer inte att få träffa henne på hela helgen.
Jag jobbar hela dagar hela helgen. Idag får hon inte ens träffa varken mig eller Sam då han också jobbar hela dagen. Hennes farmor ska hämta henne idag. Det känns så fel att vara borta så här länge från henne.
Det känns inte bra. Men det är ju bara att acceptera läget och göra det bästa med situationen.
Om man ändå hade ett mån-fredag 8-17 jobb..

Min lilla älskling <3

Sofie Nilsson
2011-09-30 @ 11:49:37

Inte töntigt alls att du gråter.Blev ledsen bara av att läsa ditt inlägg, kände likadant när jag lämnade tjejerna.

Usch va jobbigt att du måste jobba så mkt kvällar. Lider med dig! Inge kul alls att vara ifrån sina älsklingar så länge. Hoppas att vi hittar våra drömjobb snart :D Puss

anna
2011-10-05 @ 12:58:16

Gå ner i timmar på jobbet då. Du har ju rätt att arbeta till en viss procent mindre upp till barnet är en viss ålder, så korta ner arbetsdagarna om du tycker att det känns jobbigt. Det är ju helt förståeligt. Ditt första barn, klart det är en jobbig omställning att gå från att vara hemma o vara mammaledig o sen börja jobba. Speciellt om du kör på mycket direkt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0