Äntligen!

Som många av er redan vet så väntar vi äntligen vårt andra barn!
 
Den 8e december fick jag detta på stickan :) Hade testat minus tisdagen innan så jag trodde absolut inte att jag var gravid. Kände ju inget. Men jag tänkte att jag kunde använda upp mitt sista test när mensen endå skulle dyka upp.
Sam trodde inte riktigt på det eftersom det var ett billigt test så jag skulle köpa nytt på apoteket.
 
Och det såg ut såhär :D
 
Tog ännu ett test 3 dagar senare :) Svårt att tro på det men 3 grav-test kan ju inte visa fel :P
Jahapp nu skulle man hålla tyst i lite mer än 2 veckor, och jag har det verkligen supersvårt att hålla tyst om såna här saker :D Jag var tvungen att berätta för någon iaf så Sofie och Malin fick veta några dagar senare.
 
Den 21 dec åkte jag och Mirabelle upp till norrland hem till min mamma. Ingen verkade ana något. Mer än att mina boobies var stora, jag skyllde på hormonerna efter tabletterna :P
 
Jag valde att berätta på uppesittarkvällen då vi hade alla hemma men bror min hade rymt så han fick veta senare.
Iaf fick mamma ett foto;
       JAG                              SKA                        BLI                              STORA                   SYSTER
 
"Åhh vad fint foto" Sa mamma men såg inte vad det stod så Angelica fick läsa.
Hon läste upp och oj vilken härlig reaktion, det blev gråtkalas :D
Alla blev jätteglada :D
Jag är glad att jag kunde hålla mig att säga något för det här var ett roligt sätt att berätta det på.
 
Imorgon går jag in i vecka 8, idag har jag gått 7 hela veckor. Så det är inte så långt gånget. Men jag hoppas att veckorna fram till iaf v 18 går fort.
Jag har inte ringt till barnmorskan ännu, hon har bara telefontid på fredagar så jag får vänta till nästa fredag. Sen ska vi väl boka tid för KUB-ul också. Det händer mellan vecka 11-13 tror jag. Man tar först blodprov och sen får man komma tillbaka någon dag senare och göra ul. Då får vi också se hur många det är där inne. Förhoppningsvis bara en ;)
 
Enligt mina beräkningar är bebisen beräknad den 18e augusti. Men vi får se vad de säger på rul :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0