Fortfarande oro som jag inte kan släppa

Jag vet inte riktigt varför jag fortfarande oroar mig. Jobbig känsla jag har. Jag kan vakna mitt i natten och tänka att jag måste få tag på min barnmorska och fråga om jag inte får komma in å lyssna på hjärtat. Efter ultraljudet så blev jag lugn. Då fick jag ju se bebisens hjärta slå. Men sen så sitter jag ju på familjeliv och är med i några månads grupper dör väldigt många fått reda på efter kub-ul att bebisen dött. Jag blir så nervös och nojjig. Jag vet att jag borde sluta läsa där men det är ju roligt att läsa hur andra mår som är i samma vecka som mig. Men den här oron jag har gör så att jag inte känner så mycket för bebisen :S jag känner mig inte speciellt gravid. Jag tycker inte att magen växer.
Så här kände jag inte med mirabelle. Borde man inte vara lugnare vid andra barnet? Det är så långt kvar till ultraljudet. Om jag ändå kunde få känna bebisen röra på sig så att jag verkligen förstår att det är bebis och inget annat som rör sig. För då har jag fått ett tecken på att bebisen lever. Och då kan jag känna mig lugn. Jag ringer nog imorgon så får ja väl höra vad hon säger.

Sourz
2013-02-27 @ 09:35:40

Jag har samma känsla. Magen växer inte och jag känner inget.
Men jag lyssnade på hjärtat hemma och jag hittade det direkt så det blev i max 10 sekunder. Det fick mig att bli lugn.

Sofie
2013-02-27 @ 18:43:50

Sluta vara så orolig gumman! Inte bra..! allt är bra med bebis. du såg hjärtat slå och om ca 4 veckor ska ni få se bebisen. Magen växer inte så mkt i början. det kommer..ta det lugnt o njut av att du faktiskt är gravid. sparkarna kommer snart igång o då kanske du längtar till den kommer ut för o slippa alla sparkar i revbenen :P

Anna
2013-02-27 @ 20:12:19
URL: http://www.annaahh.bloggplatsen.se

Jag tror faktiskt inte att man nödvändigtvis behöver bli lugnare andra graviditeten. Både du och jag fick ju två friska barn första gången, så jag tror att första gången är rädslan att få ett sjukt barn o att inte kunna kontrollera ngt, och de andra gångerna (efter man fått friska barn), så är nog rädslan att varför skulle man få ett friskt barn igen, när jag fick det förra gången?

Jag vet att jag kände så med Neo. Jag var helt säker på att han åtminstone får kolik om inget annat. Melvin var så snäll o lugn som bebis o skrek aldrig på nätterna, så jag var helt säker på att vi skulle få en "jobbig" unge andra gången. Men Neo är ännu snällare och lugnare. ;)

Jag vet att det är svårt att slappna av och att det är lättare sagt än gjort att försöka komma ihåg att alla graviditeter är olika! Bara för att du inte känner dig gravid, så betyder inte det att barnet dött.

Var glad så länge du mår bra fysiskt o inte påverkas så mkt, för snart kommer du känna att du är gravid och att du samtidigt har en 2,5 åring samtidigt och är inte lätt!! ;) Då känner du nog att det inte var så tokigt att inte känna så mkt av det. :)

Sparkar kommer. :-) Alla barn är ju också olika. Vissa är mer rörliga än andra. :)

Det är ingen fara med din lilla krake. :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0