Barnloppis

Idag bestämde jag mig för att ta mig och barnen iväg på barnloppis. Hade hoppats att få hitta en massa byxor till Mirabelle för fyndpriser. Mari och hennes Linnéa sällskapade dit också. När vi kom dit var det ruskigt mycket folk, som jag anade att det skulle vara. Det var väldigt låååång kö fram till kassan och den var det inte värt att ställa sig i. Dessutom hade sakerna fantasipriser, det var väldigt dyrt för att va begagnat. Köper ja hellre nytt å betalar några kronor mer. Så vi blev inte där så länge.
Till min förvåning så lyssnade faktiskt Mirabelle på mig där inne, jag sa till henne att hon måste hålla mig i handen så att vi inte skulle tappa bort varandra, och det gjorde hon.
Vi åkte vidare till illanda och gick och kikade där lite. Mirabelle hitta nå småsaker och så några strumpor.
Sen åkte Mari och Linnéa hem och vi åkte till ikea för att äta mat. Där gick det också väldigt bra, skönt var det för att det var väldigt mycket folk där också.
Men sen så blev ja väldigt sugen på godis så jag ville på affären och handla det. Där var också halva Karlstad. Och hälften av dem stod vid lösgodiset. Mirabelle som ville va med och plocka godis fick inte det då jag inte ville trängas med allt folk med henne så jag bad henne stå på sidan och vakta lillebror, men då la hon sig på golvet å va arg. Så då vände vi på klacken och gick tillbaka till bilen. Men jag ville fortfarande ha godis så vi åkte till ett lugnare ställe, godisbutiken på våxnäs c. Och där fick jag mitt godis.
När vi kom tillbaka hem igen nästan 5 timmar senare så var jag sjukt trött. Ville bara lägga mig och sova.
Kände att jag nog får åka och göra såna här saker när jag är ensam med Eliam. Iaf nu när hon har trotsen.
För ja får snart magsår av detta :P
Imorgon är det iof baklucke loppisen, den sista för i år. Och jag skulle vilja gå dit. Sam jobbar så jag måste isf åka dit med båda barnen. Mirabelle tycker visserligen om att åka dit men jag tror att det kommer att vara mycket folk där. Jag vill samtidigt bara vara hemma, sitta i mysbyxorna hela dagen. Så jag får se vad jag bestämmer mig för imorgon. På vilket humör barnen är på också.
 
Ja det var våran dag iaf. Jag har tagit mig ett riktigt härligt bad ikväll, första badet sedan förlossningen. Jag hade ansiktsmask också!
Läste tidning och lyssnade på musik. Och sen kom Mirabelle in och lekte med sina badleksaker och hjälpte mig att bli ren hihi.
Hon sa att hon skulle bada imorgon utan baddräkt och badblöja! Hoppas hon känner lika imorgon. Vore så skönt om hon ville komma över den rädslan.
 
Nä nu blir det tv en stund till innan vi beger oss till sängen. Jag är supertrött.
 
Gokväll!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0