Skillnaden mellan Mirabelle och Eliam

Här (ovan) är inlägget jag gjorde på Mirabelle när hon blev 6 månader.
Och nedan den ja skrev om Eliam.

Idag blir Eliam 6 månader!
Det är alltså ett halv år sedan han kom! Förstår inte hur tiden kan gå så fort. Ingen större skillnad sedan han blev 5 månader. Han vänder sig faktiskt inte fortfarande. Han kan lägga sig på sidan men inget mer. Jag försöker att ha honom mer på golvet nu men det är svårt för att han blir fort arg. Och det beror nog på att han blir frustrerad för att han inte kommer någon vart. Brukar låta honom få va arg en liten stund för att det är just då som han kämpar med benen och armarna, då kanske han kommer på tillslut hur han ska göra för att ta sig fram. Jag märker på honom när han inte vill något mer och då tar jag självklart upp honom.
Han har börjat sova färre gånger men längre åt gången. Vi har även börjat träna på att sova i egen säng, Han brukar vakna under kvällen och vill ha mer mat. Då lägger vi oss i sängen och när vi sen ska sova så lägger jag över honom i spjälsängen. Där sover han, vet inte hur länge, men tills han vaknar under natten då får han komma över till mig igen. Jag är alldeles för trött för att amma honom, vänta på att han somnar och sen lägga honom i sin säng igen. Nä jag ammar honom och somnar. Han är en väldigt glad kille. Älskar när hans syster kommer in i rummet eller leker med honom, då skrattar han som bara den. Nu har han växt ur liggdelen på vagnen så idag bytte vi till sittdelen vilket kändes lite ledsamt. Baby tiden känns förbi liksom nu. Men han blir nog gladare också när han är vaken i vagnen så han får se lite mer. Han äter inte heller så mycket mat. Han får smakportioner av gröt och fruktpuré. Det är dock inte så gott tycker han men jag ge honom det ändå. Det kanske blir bättre när han får till det mer hur man äter.
Han har fortfarande storlek 68 men ska strax lägga undan dem och ta fram stl 74. Han har fortfarande stl 4 på blöjor.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0