bvc besök



Idag gick vi till bvc, skulle inte dit föränn nästa tisdag igentligen men jag ville prata med barnmorskan om Mirabelles ev allergi.
Vi har ju testat en ersättning för allergi sedan den 23 aug, läkaren ringde i fredags och han ville att vi skulle fortsätta med ersättningen några dagar till. Så vi köpte en till burk ersättning. Den burken kostar ca200 kr, vi har använt 2 såna burkar sedan den 23e. Det är hutlöst pris på denna maten alltså och den innehåller ju inte mycket.
Iaf så tog den slut igår så vi började med NAN igen som vi skulle för att se om hon reagerade på den och det gjorde hon rätt snabbt. När vi skulle gå och lägga oss igår så ser vi att hon hade fått rådnader och prickar vilket hon inte hade tidigare på dagen eller sedan vi började med den nya ersättningen. Imorse kräktes hon även upp rätt mycket mat, alltså inget kaskad-kräkning men väldigt mycket mat. Och det sa barnmorskan att det var inte normalt så hon trodde att det berodde på allergi.
Så hon tyckte att ja skulle kontakta läkaren som hade hand om Mirabelle på sjukhuset och fick ett telefonnr. Så jag ringde honom och han tyckte att det lät som om hon var allergisk så han skrev ut ersättningen till henne så vi inte behöver betala lika mycket. Dock vet ja inte hur mycket men hoppas iaf på halva priset. Men huvudsaken hon mår bra så får det kosta vad det kosta vill.
Vi vägde henne också och hon hade gått upp rätt mycket i vikt sedan vi började med allergi-ersättningen. Vilket jag antog var rätt bra, hon sa inget om det iaf.

Mirabelles viktökning:
25/7    4340g
27/7    4090g     -250g
 2/8     4295g    +205g
10/8    4410g    +115g
24/8    4770g    +360g
31/8    5110g    +340g


Jag måste berätta att jag själv har gått ner till min inskrivningsvikt nu ;) Superskönt och jag hoppas att jag kan gå ner mer i vikt. Bara att kämpa vidare :)
Jeanette - Tävling pågår
2010-08-31 @ 14:13:53
URL: http://babydjungeln.se

Alice har mjölkallergi och när det blev bekräftet fick vi nutramigenen gratis/hifsat billigt så hoppas att om det är det att det så läser sig!



kram

sara
2010-08-31 @ 18:04:52
URL: http://lillahjaertat.blogg.se/

hähä tycker du :p jag ser typ ingen skillnad på bilderna från förra veckan heller, så tråkigt :p men det kommer väl :D



gud va söt hon är mirabelle, stor hon börjar bli ;)



kramis

Jessica
2010-08-31 @ 22:58:40
URL: http://whataboutjessica.blogg.se/

tråkigt att hon har allergi :(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0