Utbildning?

Det här med utbildningar alltså... åh vad svårt det är!
Jag har ju sökt in på komvux nu för att plugga upp ämnen som jag behöver för att komma upp i behörighets poängen och de ämnena som behövs till Vårdadministratör utbildningen som jag tänkt söka för nästa höst.
Men jag måste ha plan B, C och D också ifall jag inte kommer in på den utbildningen.
Var till studievägledaren för att få lite hjälp och tips på utbildningar men där kom vi inte långt. Hon föreslog två stycken och de är på högskolenivå vilket jag är helt säker på är på tok för svårt för mig. Jag har kollat igenom listan för ky utbildningar som är på distans och det finns inte många alltså. Och ingen som passar mig direkt. Iof har jag inte så många krav. Jag vill ha ett arbete med kontorstider så att vi slipper det hemska vardagspusslet. Så det är väl mitt krav. Vill ju självklart att det ska leda till jobb direkt efter studietiden också.

Men något jag känner att jag är riktigt intresserad utav är ju barnmorskeyrket eller iaf att arbeta med kvinnor som går igenom graviditet och sånt som hör till. Jag älskar när "folk" frågar mig saker som hör graviditeten till. Men vägen dit är lång och det kostar mycket pengar. Först ska man bli undersköterska, sen sjuksköterska, jobba som det i två år sedan en barnmorske utbildning. Sen få en lön på inte ens 20´ efter skatt så kommer det ta tid innan man betalat av csn lånet.
Så för mig är den vägen inget val för mig.

Jag får nog boka upp mig igen hos en studievägledare och hoppas på att få reda på mer utbildningar som passar mig. På en nivå som jag skulle kunna klara.

Jag vill inte stå i höst arbetslös och måste söka jobb som förmodligen innebär kvällar och helger vilket jag ville komma ifrån. Men vi får väl se vad som händer..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0