Hur står det till?

Halluu! Nu måste ja skriva ett snabbt inlägg om livet just nu.
 
Mitt nya liv har precis börjat, och barnens nya liv. Det är en stor omställning för dom och det märks mycket väl. Speciellt på Mirabelle. Hon är väldigt känslig just nu, har inget tålamod, skäller på mig hela tiden. Så fort jag pratar i telefon så skriker hon på mig efter uppmärksamhet. Jag har jättedåligt samvete för just uppmärksamhetsdelen. Eliam är grymt krävande kvällstid nu.
Eller det har han egentligen alltid varit men skillnaden då var att Sam bodde hemma och tog oftast Mirabelle och kunde då ge henne tid. Men nu när jag är helt ensam med dem båda så blir det tyvärr Eliam som får mest uppmärksamhet på kvällen när de ska lägga sig.
Just nu är han inne i en separationsångest period, så han släpper mig inte ur sikte. Helst vill han ligga bredvid mig. Nattningarna har de senaste veckorna tagit 2-3 timmar. Ibland har jag fått gett upp och gått och lagt mig. Mirabelle stackarn ligger inne på sitt rum, och väntar.. då och då ropar hon, eller så kommer hon upp.
Har jag då lyckats lugna ner Eliam så är risken väldigt stor att hon väcker honom. Så jag blir ju också frustrerad. Men är hon vaken när jag lyckats sova ner Eliam så brukar jag sätta mig en stund hos henne iaf. Vi har det inte lätt vi tre just nu men det ordnar sig säkert snart när vi alla har kommit in i våran nya vardag.
 
Sen är det så mycket just nu också då jag har dom mest denna månad då Sam jobbar mycket kvällar. Dagis börjar, blir många timmar mer än de är vana, speciellt Eliam. Min skola har börjat. Där är också allt nytt för mig, vet knappt vart jag ska börja någonstans.
Det är mycket med hemmet. Jag har precis skrivet nytt kontrakt på lägenheten så nu står jag själv på den, det är skönt. Nu slipper jag oroa mig för att inte få bo kvar här.
Fick alla papper som skickades in till FK så att ja förhoppningsvis får bostadsbidrag.
Sen hoppas jag att alla pengarna rullar in. Komma in i den nya vardagen och njuta av allt istället för att känna mig stressad.
 
Det var en liten uppdatering på det hela. Förövrigt vill jag ändå berätta att jag mår väldigt bra trots allt. Jag känner mig lycklig, har fått ny energi. Och framförallt ett bättre självförtroende! 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0