Bilder

Tog lite bilder idag på barnen och kom och tänka på att jag måste lära mig mer.
Jag tar det bekvämt och använder autoläget fast jag skulle vilja avancera.
Sen jag köpte den nya kameran så har det gått lite segt med fotograferingen. Mycket för att cr2.(raw) filerna inte funkar att arbeta med i det Photoshop jag har. Jag kan bara med det när jag ska behandla bilder. Så när jag fotograferat så kan jag inte leka med bilderna vilket är tråkigt :( Jag måste klura ut varför det inte funkar.
Får ta mig någon dag att klura på detta..
Ska försöka visa några bilder imorgon.
Mia
2014-02-11 @ 10:14:38

Åhh en till med samma problem. Jag blir så frustrerad på de cr2 bilderna. Jag vill kunna ända format samt framkalla dom, vilket inte verka funka i cr2 formatet. Tråkigt när man inte kan framkalla dom eller du kanske vet det? :)
Kul förresten när du lägger upp bilder o man får se hur ni blev tillsammans! :)
Ta hand om dig.

Svar: Hej! Nu ska vi se om jag förstår dig rätt. När du öppnar en cr2 fil i Photoshop så kommer det ju upp en till ruta där du behandlar bilden (camera raw). När du är klar så finns det en knapp, om det kan va öppna bild lr nåt (osäker när ja inte kan öppna mitt) och då kommer bilden upp i den första rutan (vanliga Photoshop eller vad jag ska kalla det haha). Där sparar du bilden och kan då välja tex jpg. Och då blir den som en vanlig bild som du sen kan skicka på framkallning :) Jag hoppas det hjälpte något? Jag är grymt dålig på att förklara haha. Ta hand om dig med :)
Charlotte




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0